A magyar polgári iskolai tanárképzés története
- 2019. június 16. (vasárnap) 18.15
- Dugonics tér, színpad
A könyv elsődleges célja, hogy bemutassa azt a folyamatot, amely során az 1868-ban életre hívott polgári iskola képzés nélküli „polgári iskolai tanítóképzése” 1928 és 1947 között egy tanítói oklevélre vagy érettségi vizsgára épülő, négy szakcsoportos, négy évfolyamos, alap- és képesítő vizsgával, gyakorló tanításokkal, kötelező egyetemi áthallgatással kiegészített főiskolai képzéssé vált.
A könyv első részében a szerző bemutatja a professziódiskurzus eddigi eredményeit, vizsgálati területeit, megalkotott modelljeit, és kiválasztja azokat a sablonokat, amelyek segítségével a polgári iskola pedagógusainak professzionalizációs folyamata bemutatható. A második részben kitér a polgári iskola, mint iskolatípus életre hívásának körülményeire, és bemutatja azt a társadalmi igényt, amely előbb német nyelvterületen, majd hazánkban is a polgári iskola megszületéséhez vezetett. A könyv harmadik és egyben fő témaköre a polgári iskola pedagógusai képzésének vizsgálata a professzionalizációs folyamat rekonstruálása céljából, kiemelten tanulmányozva a polgári iskolai tanárképzés szegedi, egyetemmel kooperált időszakát mind a szervezeti, mind a szakmai, oktatói, mind pedig a hallgatói szinteken.
Ajánló:
90 éve Szegeden – Megemlékezés és tudományos konferenciák a JGYPK-n (u-szeged.hu)
Fizel Natasa: 90 éve Szegeden (szegedfolyoirat.sk-szeged.hu)
Hegedűs Réka: Egy főiskola históriája (szegedfolyoirat.sk-szeged.hu)
Pingback: API Szociálpedagógus-képző Tanszék -> Könyvbemutató – Beszélgetés dr. Fizel Natasa könyvszerzővel